close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בדיקות גנטיות בהיריון- מדוע הן כל כך חשובות?

מערכת שורשכד אייר, תשעח09/05/2018

אנחנו יכולים באמצעות בדיקות, יחסית פשוטות, לגלות דברים שיעזרו לנו לדעת איך התינוק שלנו יוולד, האם הוא יתמודד עם תסמונות ומחלות, כיצד הוא יתפתח ועוד

תגיות:
המדע והרפואה נותנים לנו היום כלים לדעת לא מעט דברים עלינו עוד בטרם אנחנו יוצאים אל אוויר העולם. אנחנו יכולים באמצעות בדיקות, יחסית פשוטות, לגלות מגוון דברים אשר יעזרו לנו לדעת איך התינוק שלנו יוולד, האם הוא יתמודד עם תסמונות ומחלות מסוימות, כיצד הוא יתפתח ועוד. כמעט מדי שנה אנחנו מגלים, כך או אחרת, דברים חדשים, בעזרת המדע אנחנו יוצרים כלים אפקטיביים יותר, שיכולים גם להכין אותנו לקראת הבאות.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הן בדיקות גנטיות בהיריון. מדובר על מגוון בדיקות שעוזרות לנו לדעת האם העובר אשר בבטן, מתמודד עם תסמונות ומחלות מסוימות, אשר נובעות משינויים או הפרעות גנטיות, כלומר שינויים והפרעות שמושפעות מהאם או מהאב. בעזרת בדיקות אלו, אנחנו יכולים לדעת כיצד להתכונן ולטפל בו.

יש משמעויות גדולות לאותן בדיקות גנטיות בהיריון. כמעט בכל מובן שהוא, אנחנו יכולים למצוא משמעויות כאלה ואחרות. לפני שנסביר אותן חשוב לומר, מדובר בבדיקות פשוטות יחסית, בדיקות דם לא פולשניות שאינן משפיעות על איכות החיים ואינן גורמות לכאב או שינוי מהותי בשגרת החיים. כמו הן, המהימנות של הבדיקות הן מאוד גבוהות וההמלצה של רופאים היא לבצע אותן, מסיבות שונות, כפי שנוכל לראות בהמשך, אך בין היתר גם מהסיבה שזה יכול לשנות את כל מבנה תוכנית ההיריון, במידה ומתגלה משהו חריג.

מה הן המשמעויות של בדיקות גנטיות בהיריון
כאמור, ישנן משמעויות שונות לבדיקות גנטיות בהיריון. המשמעות הראשונה היא נפשית. אלמלא אותן בדיקות, הורים היו מגלים שילדיהם מתמודדים עם בעיות מסוימות רק אחרי הלידה. זה היה יכול להשפיע עליהם ברמות שונות.

ברגע שההורים יודעים מבעוד מועד למה לחכות ולמה לצפות, קל להם לקבל את הבשורה וקל להם להתכונן, בין היתר גם נפשית. זה חשוב, מאחר וזה מקל עליהם להתמודד עם הבשורה ויקל עליהם לטפל בילדיהם בימים הראשונים לחייהם.

המשמעות השנייה היא אינטלקטואלית. הורים אשר יודעים שילדים יתמודדו עם תסמונות שונות, ידעו כיצד להכין את עצמם מבעוד מועד. הם ילמדו על התסמונת, הם ילמדו על כל מה שכרוך בטיפול בילד במצב כזה. כך הם לא יצטרכו ברגע האחרון, ללמוד את כל העניין.

המשמעות השלישית היא כלכלית. לא פעם התמודדות כזו דורשת לא מעט משאבים כספיים. ברגע שיש להם זמן להתכונן, הם יוכלו להכין תוכניות, לחסוך, לשמור מספיק כסף לתקופה בה הם יצטרכו לטפל בילדיהם. הם ידעו כיצד להתכונן למצב הזה.

המשמעות הרביעית היא, עם כל הצער שבדבר, ישנם הורים שירצו לבצע את הבדיקות, בין היתר בשביל להחליט האם להמשיך עם ההיריון ואם כן, האם לגדל את הילד או למסור אותו לאימוץ. מסיבות שונות שלא תמיד אפשר לשפוט, יש הורים שיבחרו לוותר על הילד, הבדיקות יעזרו להם לקבל החלטה בנושא.

כאמור, אנחנו יכולים לראות שיש משמעויות וחשיבויות שונות לבדיקות גנטיות בהיריון ולכן נכון לעשות אותן.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה